159691
۲۱ خرداد ۱۳۹۷
پذیرش ۳۵هزار کودک در ۷۶۰مهد؛

رغبت اصفهانی‌ها برای ثبت‌نام کودکان در پیش دبستانی

استقبال اصفهانی‌ها از مراکز پیش‌دبستانی، بیشتر از مهدهای کودک است.

به گزارش کودک پرس ، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: خانواده ها برای ثبت نام بچه های ۵ تا ۶ ساله خود در پیش دبستانی بیشتر رغبت دارند تا اینکه کودکان خود در این سنین را به مهدکودک ها بسپارند.

مجتبی ناجی افزود: هم اکنون حدود 35 هزار کودک در ۷۶۰ مهد کودک در استان پذیرش می شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: ظرفیت مهدهای کودک خالی است اما محدودیتی هم برای دادن مجوز برای تاسیس مهد کودک وجود ندارد.

وی از ایجاد مراکز رفاهی کودک و خانواده برای نگهداری شیرخوارگان تا خردسالان (زیر سه سال) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مرکز در این زمینه ایجاد شده و بهترین زمینه برای سرمایه گذاری و مشارکت مردمی برای توسعه بیشتر این مراکز است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان درباره حساسیت رشد کودک از ابتداری تولد تا سه سالگی که دوران شکل گیری نوزاد است گفت: تلاش می شود از افراد با مدرک تحصیلی لیسانس علوم تربیتی و مشاوره برای این مراکز استفاده و همچنین دوره های آموزشی شناخت کودک نیز برای آنها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایات خانواده ها از تعرفه های مهدکودک ها بوده است و کمتر به خاطر روش تربیتی است، افزود: در شهر اصفهان 6 بازرس از طرف بهزیستی بر فعالیت مهدهای کودک نظارت می کنند و در شهرستان ها یک بازرس به صورت دوره ای فعالیت دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار