158017
۰۹ خرداد ۱۳۹۷
مولاوردی اعلام کرد:

مقابله با کودک‌آزاری نیاز به آموزش دارد

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تصویب لایحه حمایت از حقوق کودک در کاهش کودک‌آزاری را موثر دانست و تاکید کرد: البته کودک‌آزاری فقط با قانون از میان نمی‌رود و نیاز به آموزش دارد.

به گزارش کودک پرس ،شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی ظهر امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران، در واکنش به خبر تجاوز در یکی از مدارس غرب تهران گفت: با توجه به روند رسیدگی به این گونه از جرایم، امیدواریم دستور مقام معظم رهبری که شب گذشته صادر کردند، در بازدارندگی از وقوع چنین جرایمی موثر باشد. بحث اساسی ما تصویب لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان در مجلس است که از سال ۸۳ مطرح شده و این لایحه چند مجلس و دولت را پشت سر گذاشته اما هنوز به قانون تبدیل نشده است چون قوانین موجود و فعلی ما از بازدارندگی لازم برای را در مقابل آزار جنسی برخودار نیستند؛ نه آزار جنسی تعریف شده و نه مجازاتی برای آن مشخص شده است.

 

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان تنها قانونی است که با توجه به محتوا و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مجموعه‌ای از تدابیر را – که فارغ از مجازت است، طراحی کرده و ما امیدواریم مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر این قانون را به تصویب برساند زیرا روزبه‌روز این لایحه ارزش و اهمیت خود را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

 

مولاوردی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت آموزش و پرورش کوتاهی کرده است؟ تصریح کرد: این موضوع، مسئله‌ای است که فقط با قانون حل نمی‌شود. مجموعه‌ای از تدابیر بازدارنده، آموزشی و بازپروری را نیاز داریم زیرا بسیاری از کسانی که مجرم و متهم در چنین جرایمی هستند، نیازمند بازپروری هستند تا به جامعه بازگرددند و بازاجتماعی شوند. نقش آموزش و پرورش برجسته است و آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان از سنین پایه و برای معلمان و اولیا و مدارس نیاز است، باید جای خود را در مجموعه‌ای باز کند. ما هنوز چنین بازدارندگی و پیش‌گیری را در کشور نداریم.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار