موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
154055
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

معرفی پنج مجموعه داستان «فرهاد حسن زاده» با «یونیفورم جدید»

مراسم معرفی مجموعه آثار «فرهاد حسن زاده» با حضور این نویسنده کودک و «محسن هجری» در غرفه «سوره مهر» برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مجموعه کتاب‌های فرهاد حسن زاده شامل چاپ چهارم «ماشو در مه»، چاپ چهارم «نمکی و مار عینکی»، چاپ پنجم «انگشت مجسمه»، چاپ چهارم «کلاغ کامپیوتر» و چاپ دوم «بزرگترین خط کش دنیا» در قطع و یونیفورم جدید عرضه شده‌اند که قرار است در مراسمی از این مجموعه رونمایی شود.

حسن‌زاده داستان «نمکی و مار عینکی» را بر اساس یک افسانه خودساخته خلق کرده است. این رمان که برای نوجوانان نگاشته شده داستان پسرکی به نام نمکی است که در کشور خیالی آفتاب و مهتاب، همراه با پهلوان تیمور نمایش مارگیری می‌دهد. دزدها یاقوت‌های پادشاه را می‌دزدند و پهلوان تیمور هم مثل خیلی از مردم شهر، برای گرفتن دزدها و گرفتن پاداش از شهر خارج می‏شود.

« انگشت مجسمه» هم داستان بلندی است که ماجرای آن به دوران قبل از انقلاب اسلامی مربوط می‌شود. شخصیت اصلی داستان پسری است به نام جمیل که از مبارزان مخالف رژیم پهلوی است. پدر او در سال 1342 به شهادت رسیده و جمیل درمی‌یابد دایی وی، در دستگیری و شهادت پدرش دست داشته است.

موضوع کتاب «ماشو در مه» به دوران پهلوی و مبارزات ضد رژیم اشاره دارد. این کتاب داستانی برای رده کودکان و نوجوانان نوشته شده است. ماشو پسرکی است جنوبی. رژیم شاه برادرش حجت را در جریان پخش اعلامیه‌ها دستگیر کرده‌اند. پدرش در مسافرت است و برادر دیگرش هم معتاد است. کاظم دوست ماشو است. پسرکی زبل و زرنگ. دوست دیگرشان سیامک است که «سیا» صدایش می‌کنند. او پسرکی کثیف و شلخته است.

«کلاغ کامپیو‌تر» رویکرد نویسنده به ژانری از قصه‌نویسی است که در ادبیات امروز ما مهجور مانده است: داستان علمی- تخیلی گونه‌ای از ادبیات است که فناوری، علوم امروزی یا مربوط به آینده را دستمایه هنرمند قرار می‌دهد.

ماجرای «کلاغ کامپیو‌تر» از این قرار است که منصور، قهرمان اصلی قصه، برنامه جدیدی در کامپیو‌تر خود کشف می‌کند که در آن فرمان‌ها و پیام‌هایی از طریق کلاغ‌ها به او داده می‌شود. در واقع ماموریت‌هایی برای او تعریف می‏شود که برپایه چهار اصل نیکی، ایمان، درستکاری و راستگویی بنا شده است. بر این اساس او و دوستانش ماموریت می‌یابند که با رسوا کردن بدی‌ها و دامن زدن به خوبی‌ها به انسان‌ها خدمت کنند.

«بزرگترین خظ کش دنیا» مجموعه‌ای از داستان‌های نوجوانانه حسن‌زاده است که به موضوع مقاومت ۴۵ روزه مردم خرمشهر و آبادان  پرداخته است.

در این مجموعه آثاری با عنوان بزرگترین خط‌کش دنیا،  دیش‌لمبو،  چارلی بازی،   دختر کلوچه‌های نخودچی،  اکسیژن، اتاق شماره پنج مسافرخانه‌ مختار و مثل درختی خشکیده پشت چراغ سبز منتشر شده است.

گفتنی است غرفه انتشارات سوره مهر در انتهای راهروی 27 شبستان اصلی مصلی تهران واقع است و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار