موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153717
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام علی محمدی:

شناسایی استعدادهای جدید در مسابقات قرآن موجب شکستن برخی انحصارها می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به شناسایی قاریان و حفاظ مستعد جوان و نوجوان اشاره و تصریح کرد: این اقدام می‌تواند موجب به صحنه آوردن چهره‌های جدید قرآنی و شکسته‌ شدن برخی از انحصارها در سال‌های بعدی شود.

به گزارش کودک پرس ، آئین تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن صبح روز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری به خاطر حضورشان در محفل متسابقان و شرکت‌کنندگان در این مسابقات و ارائه رهنمودهای ارزنده‌ که لطف و صفای خاصی به این دوره از مسابقات بخشید، تصریح کرد: این دوره از مسابقات با موفقیت به پایان رسید و از امروز باید به فکر برنامه‌ریزی برای مسابقات بعدی بود، لذا موفقیت‌ها، ابداعات و نوآوری‌ها باید ثبت و ضبط شود تا از این تجربیات در آینده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به لزوم جمع‌آوری نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ کمیته‌های برگزارکننده مسابقات قرآن تصریح کرد: نوآوری‌ها و ابتکارها در عرصه‌های محتوایی و مدیریتی مسابقات باید جمع‌آوری و ثبت و ضبط شود.
رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در بخش دیگری از صحبت‌ها خود به تداوم ارتباط با متسابقان خارجی اشاره کرد و افزود: نقش مترجمان در انتقال مفاهیم و پیام‌های انقلابی و اسلامی و معرفی پیشرفت‌های ایران بسیار مؤثر بوده است.

محمدی تصریح کرد: لازم است کلیت مسابقات بین‌المللی قرآن در تمامی ابعاد بررسی و نقاط ضعف و قوت مدیریت مسابقات، تشریفات و همه بخش‌ها شناسایی شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه لزوم بهره‌برداری از دستاوردهای این مسابقات و انعکاس در رسانه ملی بعد از پایان مسابقات را هم مورد تأکید قرار داد و خواستار برنامه‌ریزی برای سال‌های آتی شد.
محمدی تصریح کرد: ارزیابی نخبگان جامعه قرآنی نسبت به این مسابقات باید گردآوری و ثبت و ضبط و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم خواستار زمینه‌سازی برای حضور پرشکوه‌تر مردم در دوره‌ بعدی این مسابقات شد و تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی باید هرچه مردمی‌تر برگزار شود و ما به‌عنوان سازمان اوقاف و با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش ‌کنیم تا هر چه بیشتر زمینه حضور مردم فراهم شود این اقدام نخبگان و مسئولان و مدیران را هم موظف می‌کند تا در این مسابقات حضور یابند.

محمدی در ادامه به شناسایی قاریان و حفاظ مستعد جوان و نوجوان اشاره و تصریح کرد: این اقدام می‌تواند موجب به صحنه آوردن چهره‌های جدید قرآنی و شکسته‌ شدن برخی از انحصارها در سال‌های بعدی شود.
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه مقام معظم رهبری حفظ و قرائت را مقدمه عمل به قرآن می‌دانند، خاطرنشان کرد: مشکل امروز جهان اسلام قرآن خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، بلکه عمل نکردن به قرآن است باید این درد را علاج کنیم و برای عمل به قرآن برنامه‌ریزی کنیم در این عرصه جامعه قرآنی باید پیشگام و پیشتاز باشد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار