موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153418
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
​نادر قدیانی؛

عرضه ۳۳ هزار عنوان کتاب در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب

مدیر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با اشاره به حضور ۳۵۰ ناشر در بخش کودک و نوجوان گف: ناشران این بخش در ۲۷۰ غرفه، بیش از ۳۳ هزار عنوان کتاب را در فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع به مخاطبان عرضه می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، نادر قدیانی؛ مدیر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان عنوان کرد: 350 ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند که از میان آن‌ها 43 ناشر به صورت دسته‌جمعی غرفه دارند و بقیه آن‌ها یعنی 309 ناشر در غرفه‌های مستقل کتاب‌های خود را ارائه می‌کنند.

وی افزود: متراژ درخواستی ناشران کودک، 11 هزار متر مربع بود اما به دلیل محدودیت فضا مجبور به برگزاری این بخش در فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع شدیم که امیدواریم در دوره‌های آتی این مشکل حل شود.

قدیانی با اشاره به عرضه 35 هزارو 291 جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان، گفت: بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه‌های بیستم و بیست و یکم در رواق شرقی قرار داشت و این رواق برای مردم شناخته شده بود، با توجه به اینکه امکانات مسقف وجود نداشت، به ناچار پذیرفتیم که در رواق شرقی حضور داشته باشیم و بخش دیگر ناشران ما در بالکن رواق شرقی جانمایی شوند.

وی ادامه داد: همچنین قرار بود بخش دیگری از ناشران کودک که نتوانسته بودند در رواق شرقی جانمایی شوند، در دو چادر در صحن مصلا قرار گیرند اما در روزهای نزدیکی به روزهای نمایشگاه، به یک چادر تقلیل پیدا کرد که این موضوع موجب کاهش دو هزار مترمربع از فضای کلی سالن‌های بخش کودک شد و غرفه‌ها فشرده شدند.

قدیانی با اشاره به برخی پیچ و خم‌های ساخت و ساز در رواق شرقی مصلا نیز گفت: این موضوع موجب مسدود شدن برخی راه‌ها شده است و مردم کمتر به سمت رواق‌های شرقی هدایت می‌شوند و باعث شده است که برخی بخش‌ها با اقبال خوبی روبرو شوند و از بخش‌های دیگر استقبال زیادی نشود.

وی تاکید کرد: به  عنوان مثال قسمت شمالی رواق شرقی چندان مراجعه‌کننده ندارد اما بالکن و قسمت جنوبی این رواق مراجعه‌کنندگان زیادی حضور دارند و فکر می‌کنم در روزهای آینده دسترسی‌ها و نقشه‌کشی‌ها به بخش‌های مختلف نمایشگاه اصلاح شود.

مدیر انتشارات قدیانی با بیان اینکه بعد از دو سال امسال بار دیگر در مصلا حضور داریم، گفت: این موضوع علاوه بر افزوده شدن برخی بخش‌ها به نمایشگاه موجب برخی ناهماهنگی‌ها در بخش‌ها شده است و در مجموع نمایشگاه سی و یکم نسبت به شهر آفتاب موفق‌تر است.

وی با بیان اینکه در موقعیت و فضای موجود، مصلا بهترین انتخاب است، یادآور شد: معتقدم اگر فاز 2 شهر آفتاب تکمیل شود و 12 سالن باقی‌مانده ساخته شود، همچنین تکمیل خط مترو 3 و هتل شهر آفتاب به اتمام برسد، شهرآفتاب گزینه خوبی است و اگر در سال آینده هم هنوز این بخش‌ها تکمیل نشده باشد، مصلا گزینه مناسب به شمار می‌آید.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.
 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار