موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153338
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
قاضی نظام مطرح کرد:

اجرای طرح جمع‌آوری کتاب برای بچه‌های روستا

پخش کودک و نوجوان نمایشگاه امسال در کنار غرفه‌های رنگی ناشران میزبان یک غرفه برای جمع‌آوری کتاب برای بچه‌های روستا هم هست.

به گزارش کودک پرس ، قاضی نظام (فیلمنامه‌نویس) که مسئولیت اجرای این طرح را برعهده دارد، درباره شکل‌گیری ایده اهدای کتاب به بچه‌های روستا، گفت: کمپینی راه افتاده بود و برای روستاها وسایل ورزشی و… تهیه و ارسال می‌کردند. وقتی از ما برای پیوستن به این کمپین درخواست شد من چون خودم فعالیت فرهنگی میکنم دیدم در کنار وسایل ورزشی، پوشاک و اسباب بازی برای بچه‌ها کتاب هم بفرستیم و این خلا هم پر شود. یک خانه فیلم کودک و نوجوان درست کردیم و یکی از فعالیت‌هایمان را به جمع‌آوری کتاب و ارسال آن به روستا قرار دادیم.

 

او ادامه داد: اطلاعاتی هم از بچه‌های روستایی تهیه کردیم، مثلا اینکه چند ساله هستند و به چه کتابی علاقه‌مند هستند و بعد کتاب درخواستی آنها را به اسم خودشان و با نام ارسال کننده برایشان میفرستیم. اولین سال است که در نمایشگاه هم غرفه داریم و اعلام آمادگی کرده‌ایم کتاب های اهدایی ناشران و مردم را به دست بچه‌های روستا برسانیم. غرفه را رایگان در اختیار ما گذاشتند ولی بقیه کارها را خودمان هزینه می‌کنیم.

نویسنده فیلمنامه نیاز همچنین با اشاره به لزوم مشارکت نهادهای مختلف با چنین طرح‌هایی بیان کرد: اولین قدم ما ارسال کتاب برای 34 روستا است که بچه‌هایشان هم نیازمند کتاب هستند و هم علاقه‌مند است و بعد اگر طرح از سوی نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات رشد، حوزه هنری و… حمایت شد قطعا روستاهای بیشتری را می‌توانیم زیر پوشش قرار بدهیم.

 

او افزود: هنوز صحبتی با پست برای مشارکت در ارسال کتاب ها به روستا نشده است ولی اگر چنین امکانی فراهم شود می‌توان جدی تر کار کرد. با شبکه دو هم صحبت کرده‌ایم تا روزی را به عنوان روز اهدای کتاب تعیین شود و نویسندگان در اهدای کتاب مشارکت داشته باشند تا این اتفاق همه‌گیر شود. در حال حاضر شخصی هر فردی به روستاها سفر می‌کند کتاب‌ها را هم با خود برای بچه‌ها می‌برد.

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار