موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153098
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

حضور خانواده‌های کتاب‌دوست در نمایشگاه کتاب تهران

نخستین روز سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد حضور کودکان و نوجوانانی بود که به همراه والدین خود به غرفه‌های کودک و نوجوان آمده بودند.

به گزارش کودک پرس ، غرفه های کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز چهارشنبه مملو از شور و حال کوچکترها بود؛ افرادی که عشق به کتاب دارند و این یار مهربان را دوست و انیس تنهایی خود می دانند.
تعدادی از غرفه های کودک امسال نیز به روال سالهای گذشته زیر چادر برپا شده است؛ موضوعی که همواره مورد نقد ناشران و مخاطبان این حوزه است.

سال گذشته این غرفه های در شهر آفتاب تجربه خوبی نداشتند، گرمای نامطلوب و هوای کسل کننده، کودکان و حتی بزرگترهای بازدیدکننده را کلافه کرده بود و باران و رگبارهای شدید چند روزه هم به تعدادی از ناشران خسارت فراوانی وارد کرد.

 

اما امسال هم با وجود جابجایی و نقل مکان به مصلی، تعدادی از این غرفه ها زیر فضای غیر مسقف قرار دارند، شاید بتوان گفت عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی آنها را سرپا نگه داشته و تحمل در این فضا را که به گفته تعدادی از ناشران در روز اول برپایی گرم است، ممکن کرده است.

کودکان و نوجوانان چنان با لذت در غرفه های کودک تردد می کنند و به دنبال کتابهای مورد نیاز خود هستند گویی نه گرمایی است و نه مشکلی دیگر، آنها از غرفه ای به غرفه دیگر، کتابها را لمس کرده و تورقی می کنند، بعد هم از والدین درباره قیمت آن سوال می کنند.

 

کیسه های حاوی کتاب و لبخند روی لبان نشان می دهد بازدید آنها رضایت بخش بوده است.
اختصاص یک روز تعطیل به گشت و گذار در این نمایشگاه به خصوص غرفه های کودک نشان از علاقه وافر کوچکترها به این جشنواره بین المللی دارد.
برخی از ناشران کودک و نوجوان نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، به مشکلات و ویژگی های این دوره از نمایشگاه کتاب اشاره کردند.
مسئول غرفه یاس بهشت که از نقل مکان به مصلی رضایت دارد، می گوید: این مکان به دلیل در دسترس بودن بسیار مناسب تر از شهر آفتاب است و استقبال مردم در همین روز اول نشان می دهد، روزهای آینده نیز پرمخاطب خواهد بود.

 

مجید صفاری که در غرفه ای 9 متری 43 عنوان کتاب را عرضه می کند، می افزاید: البته برخی ناهماهنگی ها از جمله آماده نبودن غرفه ها و اختلال در کار دستگاه های کارت خوان قابل اهمیت است.
مسئول غرفه نغمه نواندیش که در حوزه خلاقیت کودک فعالیت دارد، می گوید: یک انسان پس از 31 سال، کامل و بالغ می شود در حالیکه نمایشگاه کتاب تهران بعد از سی و یک دوره برپایی همچنان نتوانسته دارای یک مکان ثابت و دائمی باشد.

مریم جدلی با بیان اینکه بهتر بود هزینه های شهر آفتاب در مصلای امام خمینی، خرج تکمیل مکانی می شد که آبرومندانه نمایشگاه بین المللی برگزار می کرد،
مصلی را مکانی مناسب تر نسبت به مجموعه شهر آفتاب دانست.

وی ادامه می دهد دسترسی دشوار به شهر آفتاب باعث ریزش مخاطبان شد در حالیکه مرکزیت مصلی باعث تشویق کتاب دوستان برای بازدید از نمایشگاه می شود، همانطور که در نخستین روز شاهد استقبال شهروندان از نمایشگاه بودیم.
به گفته جدلی تعداد مخاطبان روز نخست نمایشگاه مصلی در مقایسه با روز نخست برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب چشمگیرتر است.

مسئول غرفه نشر مهاجر هم با ابراز خوشحالی از برپایی نمایشگاه در محل مصلی می گوید: شهر آفتاب مکان مناسب برای نمایشگاه کتاب نیست سال گذشته هم بسیار سختی کشیدیم اما مصلی به دلیل موقعیت جغرافیایی مخاطبان بیشتری دارد.

 

محمد مهدی محمدی فروش روز اول نمایشگاه را رضایت بخش دانسته و می‌افزاید: با وجود اینکه زیر چادر مستقر شده ایم اما فروش خوب و بیشتر این نقص را می پوشاند.
مدیر غرفه کودک آموز هم مصلی را برای برپایی نمایشگاه بیشتر از شهر آفتاب پسندیده و می گوید: مخاطبان ما در مصلی بیش از شهر آفتاب است این نکته را از تعداد بازدید کنندگان امروز می توان پیش بینی کرد.
زهرا ترکمان اظهار امیدواری کرد مرکزیت مصلی باعث سرازیر شدن کتاب دوستان به نمایشگاه کتاب تهران شود.

 

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود و ساعت بازدید از 10 تا 20 است.

288 ناشر کودک و نوجوان با 33 هزار عنوان کتاب در سه قسمت اصلی نمایشگاه، صحن مصلی و چادرهای رواق شرقی مستقر هستند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار