149775
۲۰ فروردین ۱۳۹۷
رییس بهزیستی بهارستان:

اجرای طرح رایگان غربالگری اوتیسم در بهارستان آغاز شد

رییس بهزیستی بهارستان از اجرای طرح آگاه سازی و غربالگری اوتیسم به صورت رایگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، روح الله لطیفیان در جلسه آگاه سازی اختلال اوتیسم که صبح دوشنبه به مناسبت روز جهانی اوتیسم در بهزیستی بهارستان برگزار شد بیان داشت: با توجه به اینکه اوتیسم یک اختلال رشدی است و معمولا در سه سال اول زندگی کودک ظاهر می شود بنابراین غربالگری در سنین پایین در کودکان بهترین زمان برای تشخیص این بیماری می باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان در جلسه آگاه سازی اختلال اوتیسم در خصوص سن طلایی آموزش که بین ۳تا ۶ سال می باشد، علائم این اختلال در کودکان از قبیل اجتناب از تماس چشمی، تاخیر در رشد زبان و غربالگری این اختلال به صورت مقدماتی و پیشرفته، توضیحاتی ارائه دادند.

وی در پایان گفت: خانواده هایی که دارای کودکان مشکوک به اختلال اوتیسم هستند می توانند از خدمات غربالگری رایگان درتاریخ ۲۰ الی ۲۱ فروردین ماه سال ۹۷ در مرکز توانبخشی فردوس به آدرس گلستان فلکه اول خ بهشتی نسترن ۱۴ پلاک ۶ بهره مند شوند.

شایان‌ذکر است اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود و علائم این اختلال در سال‌های اول عمر بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار