موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
149380
۱۷ فروردین ۱۳۹۷

کودکان متولد ۱۳۹۷ این موارد را در زندگیشان تجربه نخواهند کرد

کودکان متولد ۱۳۹۷ احتمالا افراد جالبی باشند، چرا که رویداد ها و امکاناتی را تجربه می کنند که برای بسیاری از بچه های نسل های گذشته آرزو بوده است. مثلا بچه های متولد دهه شصت و هفتاد در حالی بزرگ شدند که دنیای بدون کامپیوترهای شخصی را نمی شناختند.

به گزارش کودک پرس ، کودکان متولد ۱۳۹۷ احتمالا افراد جالبی باشند، چرا که رویداد ها و امکاناتی را تجربه می کنند که برای بسیاری از بچه های نسل های گذشته آرزو بوده است. مثلا بچه های متولد دهه شصت و هفتاد در حالی بزرگ شدند که دنیای بدون کامپیوترهای شخصی را نمی شناختند. برای بچه های یک دهه بعد یعنی دهه هشتاد و حتی دهه نودی ها دنیای بدون اینترنت بی معنی بود. دهه نودی ها و آن ها که در سال ۱۳۸۷ به دنیا آمدند، دنیا را با اسمارت فون ها تجربه کردند. حال به نظر شما دنیا برای کودکان متولد ۱۳۹۷ چگونه پیش خواهد رفت؟ چه اتفاقی برای آن ها خواهد افتاد و در آن روی سکه، چه چیزهایی از دنیای کنونی ما را در آینده تجربه نخواهند کرد؟

در اینجا به بررسی ۸ مورد از اتفاقاتی می پردازیم که در سال ۱۴۱۵ شمسی، بچه های ۱۸ ساله ی آن زمان ( کودکان متولد ۱۳۹۷ شمسی یا ۲۰۱۸ میلادی به دنیا آمده اند) به احتمال زیاد با آن ها سر و کار نخواهند داشت.

پول کاغذی

مدیر عامل شرکت اپل، در مورد تمایل خود برای زندگی در جهانی بدون پول کاغذی سخن گفته است. از شانس خوب اینکه، برای نوزادان امروز وقتی که به اواخر دوره ی نوجوانی خود برسند، پول نقد همان راهی را رفته است که دایناسورها طی کرده اند، یعنی انقراض!

ظهور تکنولوژی NFC، Blockchain و Cryptocurrencies به این معنی است که اگر پدر و مادر در مورد چک یا نقد کردن چک صحبت کنند برای فرزندان مانند صحبت کردن از باستان شناسی می ماند!

گرفتن گواهینامه ی رانندگی

همیشه نگرانی برای امنیت شخصی فرزندان و صرف زمان بیشتر در اجتماع برای آن ها یکی از مسائل مهم برای والدین بوده است. امروزه، فشار کمتری در مورد لزوم گرفتن گواهینامه ی رانندگی بر روی نسل جوان وجود دارد (برای دهه هفتادی ها). انتظار می رود که این روند ادامه داشته باشد و با توجه به شیب تند پیشرفت تکنولوژی، برای بچه های متولد ۱۳۹۷ یا ۲۰۱۸ در زمان جوانی اتومبیل های کاملا خودکار (self-driving cars) جای اتومبیل های امروزی را بگیرند و دیگر نیازی به رانندگی و روند سخت گرفتن گواهینامه نباشد.

کار کردن در آخر هفته ها و تعطیلات

همانند گرفتن گواهینامه در ۱۸ سالگی، کار کردن نوجوانان در تابستان یا آخر هفته ها هم نسبت به گذشته رو به کاهش است. در دهه ی ۸۰ میلادی حدود ۷۰ درصد نوجوان ها در زمان تعطیلات خود به کار می پرداختند، این عدد امروزه به ۴۰ درصد کاهش یافته است و همچنان روند نزولی دارد. (البته این روند در ایران مدتهاست منقرض شده و طرح های اشتغال کودکان در ایام تعطیل سالهاست که دیگر جای خود را به استراحت و گذراندن کلاس های مختلف داده است)

حال ۱۸ سال دیگر را در نظر بگیرید که خودکارسازی در همه ی بخش های صنعت و زندگی بشر صورت گرفته و به همین دلیل بسیاری از مشاغل پیش پا افتاده ای که زمانی نوجوانان برای به دست آوردن کمی پول به عهده می گرفتند حذف شده است. به هر حال چرا باید یک پیشخدمت، کمک آشپز یا اپراتور تلفن بدون صلاحیت را استخدام کرد در حالیکه همان کارها را ربات ها یا هوش مصنوعی می توانند بسیار سریع تر و دقیق تر و با بهره وری بیشتر انجام دهند؟ تازه ربات ها هنگام کار کردن با دوستان خود هم چت نمی کنند!

موانع زبانی

توانایی صحبت کردن به زبان های دیگر از زمانی که گلوبالیسم جهان و جهانیان را به هم نزدیک تر کرده و می کند، ضروری شده و هم چنان ضروری تر هم می شود! خوشبختانه، تکنولوژی در اینجاست تا به ما کمک کند. ترجمه ی ماشینی بسیار کارساز است و با گذر زمان باهوش تر و دقیق تر می شود.

شرکت هایی نظیر گوگل و بایدو به سختی در تلاش هستند تا تکنولوژی ترجمه ی عمومی را قابل حمل سازند. استفاده از کتابچه ی راهنمای زبان در ۱۸ سال بعد به کلی منسوخ خواهد شد، فکر کنید ۱۸ سال بعد برای ترجمه ی یک اصطلاح فرانسوی بخواهید از کتابچه ی اصطلاحات استفاده کنید، این کار به اندازه ی محاسبه ی قیمت غذای صرف شده در رستوران با یک نرم افزار محاسباتی قوی مثل متلب عجیب خواهد بود!

زندگی در یک مکان ثابت

اگر در مورد ۱۰۰ سال پیش تحقیق کنید می بینید که مردم آن دوران تقریبا تمام عمر خود را در یک مکان زندگی می کردند و در معدود مسافرت های خود هم خیلی از محل زندگیشان دور نمی شدند. در سال ۲۰۳۸ یا ۱۴۱۵ اما، مسافرت معنایی فراتر از آنچه که الان می دانیم پیدا خواهد کرد. راکت های بین شهری می توانند مردم را در کمتر از یک ساعت به هر نقطه ای از دنیا برسانند.

در حالی که انتظار نمی رود تا در ۱۸ سال آینده بتوان سیاره ی مریخ را مسکونی ساخت، اما اگر بشر همچنان همانطور که در حال حاضر وجود دارد باقی بماند، بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

مردن قبل از ۱۰۰ سالگی

با کمک هوش مصنوعی و ساخت داروهای جدید، اختراع پوشیدنی هایی که درمورد هر نوع مشکلی در سلامتی انسان هشدار می دهند و وعده های داده شده درباره ی ساخت ارگان های سه بعدی زیستی، به نظر می آید راه های زیادی برای افزایش طول عمر بشر به کمک تکنولوژی پزشکی وجود دارد. همانطور که در بالاتر ذکر شد، انجام کارهای دستی به وسیله ی ربات ها و بدون راننده شدن اتومبیل ها هم به کاهش مرگ و میر در اثر تصادفات و تلفات در محیط کاری کمک بسیار می کنند.

هرچند که از نظر علمی نمی توان هیچ حد بالایی برای طول عمر بشر پیدا کرد، اما مشخصا می توان با اطمینان گفت که طول عمر بچه های متولد ۲۰۱۸ بسیار بیشتر از انسان های امروزی خواهد بود.

حریم شخصی

پایان حریم شخصی افراد. در حالی که بحث های جاری مانند تحلیل افسانه فیس بوک، ممکن است بر مقررات داده های کاربران تأثیر بگذارد، اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی باز هم هیچ گونه بهبودی در رعایت بهتر حریم خصوصی خود نمی بینیم.

در سال ۲۰۳۶، در شهرها تمامی حرکات افراد به لطف دستگاه های هوشمند و هوش مصنوعی قابل ردیابی خواهد بود. حتی شاید بیشتر کارهایی که در خانه ی خود هم انجام می دهیم قابل دیدن باشد. شاید آن موقع خیلی از انسان های نسل قدیم دلشان برای روزهایی که حریم خصوصی رعایت می شد تنگ شود!

زندگی در دنیایی که تهیدستی در آن وجود دارد

در آخر لیستمان به یک پیش بینی مثبت می پردازیم، در سال ۲۰۳۶ امید می رود که دیگر در دنیا شامل هیچ انشان فقیری نباشیم. انواع جدید غذا، مثل گوشت های تهیه شده در آزمایشگاه ها و محصولات کشاورزی که از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند باعث از بین رفتن گرسنگی و کمبود غذا در سرتاسر دنیا می شوند.

رویکردهای جدید در تشخیص و درمان بیماری ها نیز باعث ریشه کن شدن بسیاری از بیماری های پرتلفات مثل ایدز و مالاریا خواهد شد. همچنین به لطف سیستم های آموزشی جدید و ارتباط آنلاین در تمامی قسمت های دنیا، سطح آموزش عمومی بر روی کره ی زمین افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار