139653
۲۳ بهمن ۱۳۹۶
هنرمند بسیجی و شاخص سال ۹۶:

از سال ۱۳۹۲ شروع کردم ویک سال بعد رو به داستان‌نویسی آوردم

هنرمند نوجوان و شاعر آینی شهرستان آباده هنرمندی که باسن کم بعنوان نخبه هنری سال ۹۶ انتخاب شد.

به گزارش کودک پرس ، هنرمند نوجوان و شاعر آینی شهرستان آباده هنرمندی که باسن کم بعنوان نخبه هنری سال 96 انتخاب شد و با آرزوهایی که دارد میتواند افتخاری برای یک منطقه یا استان باشد در بین هنرمندان شهرستان با نوجوانی آشنا می شویم که با سن کم توانسته است اشعاری را بسراید که بیادگارمانده و خواهد ماند.

 

خودتان را معرفی کنید و بگویید از کی وارد دنیای هنر شدید؟

آرین اقتداری هستم متول۱۳۸۴ فعالیت شعر رو از سال ۱۳۹۲ شروع کردم ویک سال بعد رو به داستان نویسی آوردم .

 

آیا دراین زمینه استاد هم داشتید؟

بله من شعر گفتنم رو در مرحله نخست مدیون زحمات پدرم وبعد استاد عزیز وگرانقدرم سرکار خانم نظری هستم ودر زمینه داستان هم خانم حمیرا یزدانبخش افتخار شاگردیشون رو دارم وخیلی چیزها از این دو بزرگوار آموختم .

 

 در خانواده شما کس دیگری هم شعر می گوید؟

پدرم درزمینه شعر وداستان فعالیت دارد وخواهرم که دانشجوی رشته روانشناسی هست در زمینه شعر وموسیقی،درضمن مادر بزرگم هم بااینکه سواد آنچنانی ندارد شعر می گوید ووقتی به خانه اشان می رویم با هم مشاعره می کنیم که بیشتر اوقات من کم میارم .

 

آثار چه شاعرانی را دوست دارید؟

شاعرها همه دوست داشتنی هستند ولی حافظ وسعدی وفردوسی را بیشتر دوست دارم ودرتابستان که مدارس تعطیل واوقات فراغت بیشتری دارم در کلاس های حافظ خوانی وشاهنامه خوانی شرکت می کنم.وگاهی هم با این شاعران شوخی هم میکنم مثل این بیت حافظ گرسنگی نکشیدی ودرد غم نان والا نمی سرودی غزل از لب وخط وخال جانان.

 

علاقه به داستان ازکجا شروع شد؟

من ازهمان کودکی داستان را دوست داشتم وهرشب با داستانی که مادرم برایم می گفت به خواب می رفتم،با حضور در کلاس های داستان نویسی و کارگاه داستان نویسی واستفاده از تجربیات دوستان وبانوی داستان شهرم،استاد حمیرا یزدانبخش شروع به نوشتن داستان های کوتاه کردم .

 

موضوعاتی که برای شعر وداستان انتخاب می کنید در چه زمینه ای است؟

رسالت یک شاعر ونویسنده نوشتن دردجامعه است و موضوعات روز، شعر وداستان در باره موضوعات مختلف دارم ،ازمدافعان حرم،شهدا،جانبازان عزیز،تامسائل روز مثل فقر،تورم،گرانی،حتی در رابطه با یارانه ها نمونه اش این تک بیت که تقدیم به پدرم کردم دیشب صدای جیغش تا بیستون بیامد شاید به جیب بابا یارانه رفته باشد .

 

یک جمله کوتاه درباره شعر وادب بگویید

شعر عطر آگین ترین گلی است که شاعر از دستان پر سخاوت خداوند هدیه می گیرد وادب، لسان الغیب حافظ شیرازی در بیتی زیبا میفرماید حافظا علم وادب ورز که در مجلس شاه هرکه رانیست ادب لایق صحبت نبود .

چه قالب شعری را دوست دارید؟

شعر سپید رو چون خودم کار میکنم دوست دارم وعاشق کوتاه سرایی هستم.

 

آیا مسئولین شهر حامی هنر وهنرمند هستند؟

بله،آباده یک شهر فرهنگی است ومسئولین هم فرهنگ دوست،هرجاشب شعر یا برنامه ای بوده حضور پیدا کرد و باعث دلگرمی ما شدند .

 

بهترین جایزه یا لوح تقدیری که گرفتی چی بوده؟

دراین چند سال فعالیت مسئولین شهر واستان به من حقیر لطف داشتند ودر برنامه هایی که شرکت کردم من را مورد لطف وعنایت قرار دادند،حدود چهل لوح تقدیر دارم ولی بهترین و ارزشمندترین آن لوح تقدیری است که درجشنواره مسافر آدینه گرفتم.

این جشنواره با موضوعیت مهدویت در شهرستان اقلید برگزار شد وشاعران هفت استان در آن شرکت داشتند که شعر و داستانک بنده حقیر در بین ۵۷۶ اثر، جز ۱۵ اثر برگزیده انتخاب وشایسته تقدیر شدکه این را لطف آقا امام زمان « عج» میدانم، کوچکترین شاعر جشنواره بودم و به عنوان پدیده جشنواره شناخته شدم .

 

شما بسیجی هم هستی نظرت راجب بسیج چیست؟

بسیج نیروی مخلص خداست ومن افتخار می کنم که عضو بسیج هنرمندان هستم،وتشکر می کنم از دوست عزیزم جناب سرهنگ حمید آرزم که در هم جا حامی فرهنگ وهنر و هنرمند بوده،وبرادر عزیزم مصطفی طوسی که در اکثر برنامه ها یار ویاور هنرمندها بوده .

 

آیا چیزی هست که دوست داشته باشید گفته باشید ومن از شما نپرسیدم؟

بله،باید به کتاب وکتابخوانی اهمیت بیشتری بدهیم آباده قرار بود پایتخت کتاب ایران بشود که این اتفاق نیفتاد وخبر خوبی هم نبود ولی ما باید همیشه از خودمان شروع کنیم و سخن آخر جامعه ای که قدر و منزلت کتاب وکتابخوانی را نداند،آن جامعه فقیر وبیسواد است.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.