به گزارش کودک پرس ,دکتر فرحناز نوبخت راد با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور از آغاز سال 1371 خدمات مشاوره تلفنی را با عنوان صدای مشاور آغاز کرده است،گفت:افزایش جمعیت، توسعه تکنولوژی و وجود پیچیدگی های جامعه صنعتی منجر به افزایش مشکلات روحی و روانی و تناقضات گسترده در زندگی خانوادگی شده است.
وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مشاوره و از این میان مشاوره تلفنی تاکید کرد و افزود:مرکز صدای مشاور 1480 با شعار”در لحظات دشوار زندگی در کنار شما هستیم ” بصورت رایگان آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز است.
معاون پیشگیری بهزیستی گیلان به مهمترین اهداف مشاوره تلفنی( 1480) که همانا ارتقاء سطح سلامت روان جامعه، دسترسی سریع به خدمات مشاوره و روانشناختی از طریق تلفن در هر نقطه از کشور،رایگان بودن خدمات تلفنی،ارائه خدمات تخصصی و فوری،مطرح نمودن مسائل و مشکلات بدون شناخته شدن افراد و صرفه جویی در زمان رفت و آمد اشاره کرد .
دکتر نوبخت راد، تصریح کرد:همشهریان می توانند در زمینه مشاوره قبل از ازدواج،مشکلات خانوادگی،کسب مهارتهای زندگی، برقراری ارتباط زناشویی، مقابله با استرس و مشاوره تحصیلی و تربیتی و مشکلات فردی و میان فردی با خط 1480 بصورت رایگان تماس حاصل کنند .
معاون پیشگیری بهزیستی گیلان اظهار کرد: 5 هزار و 97 تماس در نیمه نخست امسال با خط تلفن 1480 برقرار شد که بیشترین موضوعات تماس گیرندگان تحت عنوان مشکلات ارتباطی با همسر و عدم تفاهم، اعتیاد و مشکلات تربیتی کودک بوده است .
وی افزود:مرکز صدای مشاور (1480 ) با استفاده از مشاورین مجرب همه روزه(حتی ایام تعطیل )از ساعت8 صبح الی 20عصر و روزهای جمعه تا ساعت 16 عصر به صورت رایگان پاسخگوی سوالات همشهریان عزیز در زمینه های مختلف است.
دکتر نوبخت راد، گفت: 6 نفر از مشاوران کارشناسی ارشد روانشناسی(عمومی و تربیتی)و روانشناسی بالینی در خط تلفن 1480 خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.
منبع:خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر