ضرورت تعریف نقشهای هویتبخش درونمدرسهای برای دانشآموزان
– معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد اگر بهدنبال ایجاد دانشآموزانی امیدوار و دارای هویت در مدارس هستیم، یکی از بهترین بسترها، تعریف نقشهای هویتبخش درون مدرسه است.
حجتالاسلام محمدحسین پورثانی در آیین افتتاحیه هفته قرآن، عترت و نماز و رونمایی از چهلوسومین دوره مسابقات دانشآموزی قرآن، عترت و نماز و دهمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه ماندگار البرز برگزار شد، گفت: حضرت آقا فرمودند که در ستاد، اتفاقات خوبی در حال وقوع است، اما در برخی از مدارس، هنوز آن تغییرات لازم به وقوع نپیوسته است. در کنار هفتههایی که به برنامههای فرهنگی و هنری، بهویژه هفته قرآن، نماز و عترت اختصاص دارد، یکی از اهداف اصلی ما ترویج و انتقال برنامههای پرورشی به دل مدارس است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: همین امروز، برنامههای وزارتخانه در این زمینه آغاز شده و مسابقه تفسیر قرآن بین تمامی دانشآموزان سراسر کشور در حال برگزاری است. همچنین، برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس و نقشآفرینی دانشآموزان در نمازهای جمعه و حضور در گلزارهای شهدا، از جمله فعالیتهای مبارکی است که با همت عزیزانمان در اداره کل قرآن بهطور ویژهای انجام میشود.
وی در ادامه گفت: یکی از تأکیدات وزیر محترم آموزش و پرورش، دکتر کاظمی، این است که هر دانشآموز باید یک نقش هویتبخش در مدرسه داشته باشد. اگر به دنبال ایجاد دانشآموزانی امیدوار و دارای هویت در مدارس هستیم، یکی از بهترین بسترها، تعریف نقشهای هویتبخش درون مدرسه است. هیئت دانشآموزی به عنوان یکی از بهترین نقشهای هویت دانشآموزان در حال رشد است و ما اعتقاد داریم که هیئت به عنوان یک تشکل قوی میتواند در مدرسه نقشآفرینی کند. خوشبختانه، اتفاقات خوبی توسط عزیزان در کشور در حال برگزاری است.
ارسال دیدگاه