126945
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته سی و ششم بارداری

به گزارش کودک پرس ،شما به هفته سی و ششم رسیده اید و این یعنی فقط 4 هفته دیگر تا زمان زایمان شما باقی مانده است. این هم خبر خوش این هفته؛ سر جنین در هفته 36 بارداری به‌ طرف پایین قرار گرفته است که برای یک زایمان راحت مناسب‌تر باشد. یعنی خودش راهی را […]

به گزارش کودک پرس ،شما به هفته سی و ششم رسیده اید و این یعنی فقط 4 هفته دیگر تا زمان زایمان شما باقی مانده است. این هم خبر خوش این هفته؛ سر جنین در هفته 36 بارداری به‌ طرف پایین قرار گرفته است که برای یک زایمان راحت مناسب‌تر باشد. یعنی خودش راهی را که باید برود رفته است. خودش برای رسیدن به آغوش شما بی قرار است. یک بی قراری دوطرفه. شاید باورتان نشود اما جنین هم هیجان دارد. می خواهد قیافه شما را ببیند. پس لطفا این چند هفته را هم با شادی و خوشحالی تحمل کنید. ادامه مطلب را هم بخوانید تا آخرین وضعیت جنین دستتان بیاید.

 

 

 وضعیت جنین

این روزها جای جنین حسابی تنگ است برای همین به نظر می‌رسد که حرکاتش کم شده است. طبیعی است فضای کافی برای چرخیدن و غلت زدن و لگد زدن ندارد.

جنین شما هنوز هم روزی 30 گرم وزن اضافه می‌کند. می‌خواهد بعد از تولد سر وزن باشد. همه چیز در بدن او برای ورود به دنیای جدید آماده است. ریه‌های جنین تنها عضوی است که تا آخرین لحظه‌ها در حال تکامل است و در بیشتر موارد نارسایی این عضو پس از تولد مشکل ایجاد می‌کند.

قد: 48.2 سانتی متر

وزن: 2648 گرم

 

 

وضعیت مادر

اگر اولین باری است که باردار شده‌اید ظرف چند روز بعد سر کودک داخل حفره رحم شما قرار می‌گیرد. با وقوع چنین حالتی مشخص می‌شود که کودک توانایی عبور از حفره‌ها لگن را به راحتی دارد یا نه؟ در بارداری‌های بعدی این حالت تا زمان شروع دردهای زایمانی برای مادر ایجاد نمی‌شود اما قرار گیری او در لگن حس خوشایندی نیست حس شما این گونه است که توپی در بین پایتان قرار دارد و هر لحظه ممکن است به پایین بیفتند. خیالتان راحت این اتفاق نمی‌افتد.

 

 

تغذیه در هفته 36 بارداری

شاید فکر کنید که همه چربی‌ها بد هستند و باید آن‌ها را از رژیم غذایی خود در هفته 26 بارداری حذف کنید اما چربی ماده غذایی ضروری و درعین‌حال حیاتی برای شما و جنینتان است.

گنجاندن چربی در برنامه تغذیه بیست‌وشش هفتگی حاملگی، انرژی لازم را برای بدنتان تامین می‌کند و ویتامین‌های A ،K و E و D را وارد خونتان می‌کند.

چربی‌های خوب همان چربی‌های غیراشباع هستند که سطح کلسترول خون را بالا می‌برند و در سبزیجات، آجیل و خشکبار، روغن‌زیتون و سایر گیاهان یافت می‌شوند.

چربی‌های بد نیز شامل کلسترول، چربی‌های اشباع و چربی‌های هیدروژنه هستند که به آن‌ها چربی‌های نیمه اشباع نیز می‌گویند و در مواد غذایی مثل گوشت چرب، پوست مرغ، کره، زرده تخم‌مرغ و لبنیات پرچرب وجود دارد.

شما می‌توانید با انتخاب مواد لبنی بدون چربی، گوشت بی‌چربی، ماهی و مرغ و محدود کردن مصرف تخم‌مرغ به یک عدد در روز و خودداری از مصرف کره کاهش دهید.

 

 

علائم طبیعی درهفته 36 بارداری

1. بسیاری از زنان باردار سوزش معده را در این دوره تجربه می‌کنند که دلیل آن تغییرات فیزیکی و هورمونی است که در طول بارداری در بدن‌تان رخ می‌دهد. برای جلوگیری از آن از خوردن این مواد خودداری کنید:

* غذایهای تند و پر چرب

* شکلات

* مرکبات

* قهوه

2. وعده‌های غذایی‌تان را زیاد و مقدار غذای هر وعده را کم انتخاب کنید.

3. آهسته غذا بخورید و به خوبی آن را بجویید.

3. هنگام غذا خوردن صاف بنشینید

4. برای جلوگیری از نفخ معده، حداقل تا 2:30 بعد از غذا خوردن دراز نکشید.

 

 

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته بیست و ششم بارداری

پس از صرف صبحانه انجیر و زیتون میل کنید و سعی کنید در روز یا شب مقداری مغز استخوان بخورید و از خوردن دنبه پرهیز کنید.

سعی کنید روزانه 140 صلوات بفرستید از ماه چهارم به بعد قبل از هر نزدیکی درحالی‌که هر دو روبه‌قبله هستید آیه‌الکرسی بخوانید.

در هفته بیست و ششم گوش‌های جنین رشد بیشتری پیدا می‌کنند و گردن او حالت خاصی به خود می‌گیرد.

اگر می‌خواهید فرزندتان چشمانی زیبا و پرفروغ داشته باشد، رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.

 

 

بایدها و نبایدها

در اواخر بارداری با افزایش حجم خون بروز ورم در پا و مچ ها که با نام “اِدِم” شناخته می شود، مشکلی عادی است. این ورم ها معمولاً در ساعات پایانی روز و در هوای گرم تشدید می شوند. برای بهبود این وضعیت می توانید پاها را هنگام نشستن بالا ببرید، آنها را بچرخانید و یا درحالی که دراز کشید اید پاهایتان را بالا برده و به دیوار تکیه دهید. استفاده از جوراب الاستیک نیز باعث بهبود گردش خون می شود. به مقدار زیاد آب بنوشید، زیرا اینکار باعث تسریع عملکرد کلیه ها و کاهش تجمع مایع در بافت ها می شود. ولی از داروهای ادرار آور استفاده نکنید، تحقیقات نشان داده اند که این داروها بر روی جنین تاثیرات منفی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار