126898
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته سی و سوم بارداری

به گزارش کودک پرس ،هفته سی و سوم هم از راه رسید. این روزها خیلی سنگین شده اید. خوابیدن برایتان سخت شده و چند بار در طول شب بیدا رمی شوید و به دستشویی می روید. اما شما باید به خودتان افتخار کنید. سی و سه هفته را پشت سر گذاشته اید و فقط 7 […]

به گزارش کودک پرس ،هفته سی و سوم هم از راه رسید. این روزها خیلی سنگین شده اید. خوابیدن برایتان سخت شده و چند بار در طول شب بیدا رمی شوید و به دستشویی می روید. اما شما باید به خودتان افتخار کنید. سی و سه هفته را پشت سر گذاشته اید و فقط 7 هفته دیگر باقی مانده است. شما قهرمان این بازی هستید. نقش اول ، اول، اول. چند هفته طلایی بیشتر تا رسیدن شما به اوج موفقیت باقی نمانده است. بهتر است سرتان را با مرتب کردن کمد و کشوهای نوزادتان سرگرم کنید. مثلا لباسهایی که قرار است روز اول استفاده کنید را کنار بگذارید.

 

 وضعیت جنین

در این هفته بدن او به طور کامل تشکیل شده است. ممکن است برای به دنیا آمدن عجله داشته باشد و چند هفته زودتر خودش را به شما برساند. با این حال جای نگرانی نیست. اگر هم زود به دنیا بیاید در بیمارستان از او مراقبت می کنند تا نوزاد کاملا آماده شود. او اکنون نزدیک 2 کیلوگرم وزن دارد که خیلی هم کم نیست.
قد جنین حدود 44 سانتی‌متر شده است. استخوان‌های او حسابی محکم شده است. البته استخوان‌های سرش هنوز به هم نچسبیده‌اند و نرم هستند. در این هفته‌های آخر او حسابی در حال بدنسازی است و می‌خواهد وقتی به دنیا می‌آید روی فرم باشد به همین علت در حال وزن‌گیری است. با اینکه فضایی برای شیطنت ندارد ولی کنجکاویش را درباره بند ناف نمی‌تواند پنهان کند و گاهی با آن بازی می‌کند.

قد: 44.8 سانتی متر

وزن: 1950 گرم

 

 

 وضعیت مادر

حال بادکنکی را دارید که مدام باد می‌شود. دست‌ها و پاهایتان و حتی صورتتان به این افزایش حجم ادامه می‌دهد. شاید مجبور شوید که از مچ بند یا کمربندهای حاملگی استفاده کنید، اما این ورم ها احتمالا تا بعد از زایمان با شما همراه خواهد بود. رحم شما این هفته 500 برابر حالت طبیعی شده است. بدخوابی دوباره به سراغ شما آمده و تکرر ادرار و خواب‌های آشفته ممکن است شما را رها نکند.

 

 

تغذیه در هفته 33 بارداری

1. خوردن، لذت گذشته را ندارد. کودکتان در حال فشار وارد کردن به معده شما است و باعث اختلال در عمل گوارش می‌شود، و اسید معده را زیاد می‌کند. اگر خوردن غذایی خاص یا مصرف آن در زمانی خاص موجب نفخ، سوزش سر دل، یا دیگر علائم ناراحت کننده در شما شد، به طور موقت آن عادات غذایی را تغییر دهید.
2. حال که شما در هفته 33 بارداری خود به سر می‌برید، انتخاب مواد غذایی، زمان مصرف و مقدار آن می‌توانند بر سلامت شما و جنین‌تان تاثیر بگذارند.
3. از مواد مغذی موجود در غذا حتی برای میان وعده‌های کوچک نیز اطمینان حاصل کنید. این مواد باید هم برای شما و هم برای فرزندتان مفید باشند.
4. پس از تولد کودکتان، شما می‌توانید مواد غذایی مورد علاقه خود را به برنامه خود اضافه کنید.

 

 

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته سی و سوم بارداری

شما در 33 هفتگی بارداری، یعنی در هفته اول ماه هشتم هستید. این ماه، ماه زیبایی است.

تا این زمان اعضای اصلی جنین تکامل‌یافته و در این ماه جنین زیباتر می‌شود.

روزهای شنبه بعد از نماز صبح سوره “قدر” را ده مرتبه بخوانید و روزهای یکشنبه هم بعد از نماز صبح دومرتبه سوره “والتین” را تلاوت کنید.

حتما ماست شیرین و عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید و در خوردن آن‌ها کوتاهی نکنید.

خوب است بدانید که در طول دوران بارداری و مخصوصا برای تغذیه هفته سی و سوم، مصرف ادویه‌های تند مثل خردل، دارچین و نعناع زیاد را متوقف کنید چون این ادویه‌ها سبب اگزما گرفتن نوزاد می‌شود.

 

 

باید ها و نباید ها

آیا می توانم تا موعد زایمان به سر کار بروم؟

بله، بسیاری از بانوان این کار را می کنند تا پیش از رسیدن نوزاد از مرخصی زایمان خود استفاده نکنند. اما بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این کار برای شما و جنین ضرر ندارد. پیش از تصمیم گیری برای این کار خوب فکر کنید، ماه های آخر بارداری می توانند بسیار خسته کننده باشند، اگر شغلتان نیاز به نیروی جسمانی و روانی بالایی دارد، بهتر است پیش از رسیدن نوزاد مرخصی را شروع کنید. همچنین باید از این زمان برای آماده کردن خود و خانه برای رسیدن نوزاد جدید استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار